Projectleider ICT

Standplaats:
Gouda
Startdatum:
26.10.2017
Einddatum:
31.12.2017
Uren per week:
24

De organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit medewerkers die houden van hun vakgebied en gemotiveerd zijn om maatschappelijke vraagstukken op te pakken. Een integrale en naar buiten gerichte aanpak is volop in ontwikkeling. De platte structuur en informele cultuur vormen hiervoor een goede voedingsbodem. De Goudse organisatie wil voor en met de stad werken, wendbaar zijn en de goede dingen doen. Bij de afdeling Informatievoorziening en Automatisering is met ingang van medio oktober plaats voor een:
 
Projectleider
voor 24-36 uur per week
 Het gaat om een aanstelling voor bepaalde tijd tot uiterlijk 31 december 2017.
 
De afdeling
Je maakt als medewerker van de afdeling Informatievoorziening en Automatisering (I&A) deel uit van de directie Dienstverlening van de Gemeente Gouda. De afdeling I&A bestaat uit zon 30 mensen en is onderverdeeld in een aantal teams. Het team Automatisering binnen de afdeling IenA ontwikkelt programmatisch de informatievoorziening en beheert de ICT omgevingen van de gemeenten Gouda, Waddinxveen en Zuidplas.
 
De ambitie
Gemeente Gouda wil op een deskundige, professionele en klantvriendelijke wijze de ICT-dienstverlening vormgeven. Deskundig door aanpassingen en vragen projectmatig aan te pakken met duidelijke verantwoordelijkheden. Professioneel door onze inhoudelijke kennis. Klantvriendelijk door te kijken hoe de gemeentelijke dienstverlening zo goed mogelijk kan worden ondersteund.
 
Om deze ambitie waar te maken is het belangrijk dat projecten goed en op tijd worden opgeleverd. Belangrijk daar de afdeling voor drie organisaties werkt en hiermee de menskracht en de budgetten goed moeten worden ingezet. Het volgtijdelijk (en op tijd) uitvoeren van projecten zorgt dat dit op de juiste momenten voorradig. Wat projecten aangaat, kan je denken aan uitrollen van werkplekken met beeldschermen, herindeling van afdelingsschijven, inrichten van applicaties.  
 
 Denk jij dat jij de juiste persoon hiervoor bent? Lees dan verder en reageer!
 
Wat staat je te doen?

  • Je draagt zorg voor de uitvoering van ICT  projecten;
  • Je hebt affiniteit met ICT;
  • Je draagt zorg voor het projectgroep overleg;
  • Je draagt zorg voor het up to date houden van de registratie en administratie (o.a. rapportages, financiën);
  • Je hebt een goede omgang met medewerkers (zowel directe collegas als medewerkers van de drie gemeenten);
  • Je neemt deel aan het projectenoverleg (met andere projectleiders van de afdeling I&A);
  • Je legt verantwoording af aan de opdrachtgever en de programmamanager MIVOP.

 Wat neem je mee

  • Afgeronde (relevante) MBO+ opleiding;
  • Ervaring met het leiden van projecten; bij voorkeur binnen de ICT;
  • Bij voorkeur ervaring met het werken met TopDesk;
  • Je bent analytisch en kan gemakkelijk verbanden leggen tussen de zaken die spelen;
  • Je vindt het leuk om te regelen;
  • Je kan goed communiceren en contacten leggen;
  • Je vindt het leuk om medewerkers te motiveren;
  • Je vindt het leuk om medewerkers te ondersteunen;
  • Je bent een teamplayer”.

< Ga terug naar het overzicht met alle opdrachten