Assistent Groenbeheerder

Standplaats:
Gouda
Startdatum:
04.12.2017
Einddatum:
31.12.2019
Uren per week:
24

Gemeente Gouda is op zoek naar een assistent groenbeheerder
 
Organisatie
Gouda is met haar historische stadscentrum een aantrekkelijke stad met ruim 70.000 inwoners waar met respect voor het oude wordt gewerkt aan het nieuwe.
Je bent werkzaam bij de afdeling Beheer Openbare Ruimte onder de directie Ruimtelijke Ontwikkeling.
Deze directie is verantwoordelijk voor het ontwikkelen en in stand houden van een goede woon-, werk en leefomgeving.
 

Het beheer van de openbare ruimte in de gemeente Gouda is tot op heden uitbesteed aan Cyclus NV. Het bestuur van gemeente Gouda heeft besloten het beheer van de openbare ruimte stapsgewijs weer terug te nemen. Per 1 januari 2018 komt het beheer van groen, gras en water terug naar de gemeente. Hiervoor zijn nieuwe contracten opgesteld en deze moeten aangestuurd worden.
De nieuwe onderhoudsbestekken worden aangestuurd in teamverband, een samenwerking tussen de groenbeheerder/directievoerder, de assistent groenbeheerder en de toezichthouder.
 
Wat ga je doen

  • het controleren of de opdrachtnemers het werk conform de onderhoudscontracten groen en water uitvoert;
  • het controleren of de opdrachtnemers het werk conform geldende wet- en regelgeving uitvoert;
  • het voorbereiden van deelopdrachten;
  • het beoordelen van meer- minderwerk;
  • het opleveren van de deelopdrachten;
  • het signaleren en rapporteren over uitvoeringsrisico’s en kansen tijdens de voorbereiding en uitvoering;
  • het signaleren en vroegtijdig bijsturen als de gevraagde (technische) kwaliteit niet geleverd wordt / kan worden;
  • het houden van voortgangsoverleg inclusief  het (laten) maken van de verslaglegging hiervan;
  • het communiceren met burger(s) of andere belanghebbenden over de uitvoering;
  • het organiseren en afhandelen van meldingen en klachten van burgers over de openbare ruimte;
  • het adviseren over beheerknelpunten aan de gebiedsmanagers en beheerders;
  • het ondersteunen van de groenbeheerder door bijvoorbeeld het voorbereiden van de omvorming van onbeheerbaar groen;
  • het voorbereiden en begeleiden van de veiligheidsinspectie van het bosplantsoen;
  • het signaleren van ziekten en plagen, onrechtmatig gebruik ed. (oog- en oorfunctie);
  • het toetsen van plannen van derden met betrekking tot beheerbaarheid van groen en water.

Wat neem je mee
 
Kerncompetenties

  • klantgerichtheid
  • samenwerken
  • resultaatgerichtheid
  • zelfstandigheid
  • flexibiliteit

Functie gerelateerde competenties

  • politiek bestuurlijke sensitiviteit
  • plannen en organiseren
  • communiceren
  • probleem oplossend vermogen
  • kennis en ervaring met contractbeheersing en beeldkwaliteit
  • overzicht en praktisch technisch inzicht
  • ervaring in het gebruik van Microsoft office pakketten Word, Excel en Powerpoint
  • ervaring in het gebruik van beheerpakketten, bij voorkeur Geovisia
  • kennis van flora en fauna, zowel soortenkennis als wetgeving
  • zowel schriftelijk als mondeling een zeer goede beheersing van de Nederlandse taal

Indicatief werk en denkniveau

  • groene MBO opleiding;
  • werk en denkniveau HBO

minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare functie.

< Ga terug naar het overzicht met alle opdrachten