Accountmanager zaken en Werkgelegenheid

Standplaats:
Gouda
Startdatum:
18.11.2005
Einddatum:
01.07.2019
Uren per week:
36

Functiebeschrijving accountmanager
 
Het opbouwen en onderhouden van contacten met bedrijven in Gouda en omstreken. De accountmanager heeft zowel interne als externe contacten. De externe contacten bestaan met name  uit contacten met het bedrijfsleven. De accountmanager benadert actief bedrijven in de regio en maakt hen bekend met de mogelijkheden die de gemeente biedt. Tevens voert de accountmanager onderhandelingsgesprekken met de bedrijven opdat hij gunstige voorwaarden voor deelname kan creëren. De accountmanager heeft dus zicht op de wensen van bedrijven. Intern heeft de accountmanager adviserende, afstemmende en informerende contacten met de beleidsmedewerkers, werkcoaches, coördinatoren en het afdelingshoofd.
 
Taken
 
1. Opbouwen en onderhouden van contacten met bedrijven in Gouda en omstreken;

  • bouwt en onderhoudt actief een netwerk;
  • het initiëren, ontwikkelen, coördineren en evalueren van werkgelegenheids- en samenwerkingsprojecten;
  • binnenhalen van losse vacatures, passend bij de doelgroep;
  • verrichten van koude acquisitie met als doel het binnenhalen van losse vacatures waar mensen direct op geplaatst kunnen worden. 

2. Informatie verzamelen en verstrekken;

  • bijhouden van ontwikkelingen, informatie interpreteren en analyseren, signaleren;
  • het adviseren van bedrijven en organisaties in de regio;
  • het toetsen van (externe en interne) plannen;
  • het informeren bij (potentiële) werkgevers naar wensen en behoeften;
  • het fungeren als aanspreekpunt voor het bedrijfsleven in de regio op het gebied van arbeidsbemiddeling;
  • overlegt en werkt samen met andere bedrijfscontactfunctionarissen binnen de gemeente. 

3. Ondersteunen opzetten regionale arbeidsmarktbenadering;

  • meedenken, partijen en ideeën bij elkaar brengen en zorgen voor een realistisch, werkbare samenwerking;
  • samenwerking met UWV en economische zaken bevorderen;
  • draagvlak creëren;
  • mede opstellen van een plan van aanpak/werkwijze;

 
Eisen

  • HBO werk- en denkniveau;
  • Ruime ervaring als accountmanager bij een gemeente;
  • Kennis van GWS/SUITE;
  • Uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden;
  • een proactieve houding gericht op samenwerken;
  • Kennis en ervaring hebben met de Goudse regio is een pré.

 
Ook herken jij je in de volgende competenties:

  • Stressbestendig;
  • Resultaatgericht;
  • Accuratesse;
  • Commercieel;
  • Initiatiefrijk en creatief.

< Ga terug naar het overzicht met alle opdrachten